Hainele bune se opresc la M
Preocupate
să aibă o imagine desăvârşită şi fabuloasă, femeile pun mare preţ pe articolele
vestimentare din garderoba lor. Problema intervine, de obicei, atunci când
piesele dorite de către acestea nu se găsesc în toate mărimile existente.
Mărimea 12 pare să fie ultima pe stoc în viziunea marilor case de modă şi nu
numai.
Numeroşi retaileri din toată lumea, care promovează piese high fashion,
opresc numărătoarea la 12 sau mărimea M.
Manechine cu aerul unor păpuşi
Barbie şi rafturi pline de haine destinate exclusiv persoanelor slabe
sunt problemele reale ale doamnelor mai mult sau mai puţin voluptoase,
potrivit cotidianului ,,The Guardian“.
Formele rotunde, ce descriu staruri celebre precum artista Jennifer
Lopez şi Christina Aguilera, continuă şi astăzi să creeze controverse
într-o societate în care dimensiunile perfecte stabilesc tiparele
frumuseţii. Cu toate demersurile şi acţiunile din ultimii ani menite să
promoveze un corp sănătos înainte de toate, situaţia stă altfel când
vine vorba de atitudinea caselor de modă faţă de femeile voluptoase.
Potrivit unui studiu realizat de publicaţia australiană ,,The Choice“,
comercializarea hainelor cu mărimi de la 8 la 12 nu le face
comercianţilor un favor, ci îi fac pe aceştia să piardă profit, întrucât
se raportează la o categorie limitată de consumatori. Astfel, un număr
foarte mare de femei corpolente sunt obligate să facă cumpărături online
sau în magazine speciale, întrucât produsele de designer sau retailer
premium nu li se potrivesc.
,,Clientele sunt adesea stresate din cauza faptului că nu pot achiziţiona hainele potrivite“, au adăugat cercetătorii.
Fie că vorbim despre încăpăţânarea producătorilor, fie că unele
branduri nu vor să-şi asocieze piesele cu imaginea unei femei plinuţe,
fabricarea hainelor doar în mărimi medii este o realitate.
Zara, colosul din industria spaniolă, face adevărate discriminări în
opinia jurnalistei britanice Bethan Cole. ,,Pentru o femeie grasă sau
obeză, Zara reprezintă un teatru al cruzimii“, a scris ziarista pe blog.
,,Un articol cu mărimea XL ar trebui să corespundă unei măsuri cu
numărul 16, dar te poţi considera norocoasă dacă îi corespunde numărului
14. Pierd foarte mulţi clienţi din cauza acestei strategii“, a adăugat
ea.
Pe de altă parte, alţi designeri au hotărât să se axeze şi pe
necesităţile femeilor supradimensionate şi au fabricat haine
,,încăpătoare“ pentru toate doamnele. Un exemplu în acest sens îl
constituie Megan Moir Pardy, fondatoarea casei de modă Damn You
Alexis, care a creat un brand pentru femeile voluptoase.
Ea a declarat că există trei motive majore pentru care unele case de
modă ignoră fabricarea piselor vestimentare la dimensiuni mari.
„Costurile şi teama de a schimba produse care să se potrivescă femeilor
corpolente. Standardele folosite în crearea hainelor cu mărimi mici sunt
uniforme, în timp ce comercializarea produselor la dimensiuni mari
implică anumite riscuri, în funcţie de formele fiecărei femei plinuţe”, a
spus Megan Moir. Al doilea motiv îl reprezintă stigmatul ataşat
pieselor vestimentare cu măsuri ridicate, iar al treilea se referă la
prejudecata brandurilor cu notorietate care consideră că femeile obeze
nu vor să poarte haine la modă. „Există o mentalitate potrivit căreia,
dacă ai vrea să fii în tendinţe, te-ai hotărî să slăbeşti”, a adăugat
Megan Moir.
În lumea modei, viziunea asupra femeilor obeze se schimbă, iar ediţia
italiană a revistei ,,Vogue“ a susţinut cauza acestora cu o copertă ce
aduce la lumină trei modele cu forme. În plus, designerul Marc Jacobs a
declarat că va crea piese vestimentare cu dimensiuni mari pe viitor.