Hainele bune se opresc la M

 Hainele bune se opresc la M

 

Preocupate să aibă o imagine desăvârşită şi fabuloasă, femeile pun mare preţ pe articolele vestimentare din garderoba lor. Problema intervine, de obicei, atunci când piesele dorite de către acestea nu se găsesc în toate mărimile existente. Mărimea 12 pare să fie ultima pe stoc în viziunea marilor case de modă şi nu numai.
Numeroşi retaileri din toată lumea, care promovează piese high fashion, opresc numărătoarea la 12 sau mărimea M. 
Manechine cu aerul unor păpuşi Barbie şi rafturi pline de haine destinate exclusiv persoanelor slabe sunt problemele reale ale doamnelor mai mult sau mai puţin voluptoase, potrivit cotidianului ,,The Guardian“.
Formele rotunde, ce descriu staruri celebre precum artista Jennifer Lopez şi Christina Aguilera, continuă şi astăzi să creeze controverse într-o societate în care dimensiunile perfecte stabilesc tiparele frumuseţii. Cu toate demersurile şi acţiunile din ultimii ani menite să promoveze un corp sănătos înainte de toate, situaţia stă altfel când vine vorba de atitudinea caselor de modă faţă de femeile voluptoase.
Potrivit unui studiu realizat de publicaţia australiană ,,The Choice“, comercializarea hainelor cu mărimi de la 8 la 12 nu le face comercianţilor un favor, ci îi fac pe aceştia să piardă profit, întrucât se raportează la o categorie limitată de consumatori. Astfel, un număr foarte mare de femei corpolente sunt obligate să facă cumpărături online sau în magazine speciale, întrucât produsele de designer sau retailer premium nu li se potrivesc.
,,Clientele sunt adesea stresate din cauza faptului că nu pot achiziţiona hainele potrivite“, au adăugat cercetătorii.

Fie că vorbim despre încăpăţânarea producătorilor, fie că unele branduri nu vor să-şi asocieze piesele cu imaginea unei femei plinuţe, fabricarea hainelor doar în mărimi medii este o realitate.
Zara, colosul din industria spaniolă, face adevărate discriminări în opinia jurnalistei britanice Bethan Cole. ,,Pentru o femeie grasă sau obeză, Zara reprezintă un teatru al cruzimii“, a scris ziarista pe blog. ,,Un articol cu mărimea XL ar trebui să corespundă unei măsuri cu numărul 16, dar te poţi considera norocoasă dacă îi corespunde numărului 14. Pierd foarte mulţi clienţi din cauza acestei strategii“, a adăugat ea.
Pe de altă parte, alţi designeri au hotărât să se axeze şi pe necesităţile femeilor supradimensionate şi au fabricat haine ,,încăpătoare“ pentru toate doamnele. Un exemplu în acest sens îl constituie  Megan Moir Pardy, fondatoarea casei de modă  Damn You Alexis, care a creat un brand pentru femeile voluptoase.
Ea a declarat că există trei motive majore pentru care unele case de modă ignoră fabricarea piselor vestimentare la dimensiuni mari. „Costurile şi teama de a schimba produse care să se potrivescă femeilor corpolente. Standardele folosite în crearea hainelor cu mărimi mici sunt uniforme, în timp ce comercializarea produselor la dimensiuni mari implică anumite riscuri, în funcţie de formele fiecărei femei plinuţe”, a spus Megan Moir. Al doilea motiv îl reprezintă stigmatul ataşat pieselor vestimentare cu măsuri ridicate, iar al treilea se referă la prejudecata brandurilor cu notorietate care consideră că femeile obeze nu vor să poarte haine la modă. „Există o mentalitate potrivit căreia, dacă ai vrea să fii în tendinţe, te-ai hotărî să slăbeşti”, a adăugat Megan Moir.
În lumea modei, viziunea asupra femeilor obeze se schimbă, iar ediţia italiană  a revistei ,,Vogue“ a  susţinut cauza acestora cu o copertă ce aduce la lumină trei modele cu forme. În plus, designerul Marc Jacobs a declarat că va crea piese vestimentare cu dimensiuni mari pe viitor.